Wie heeft er een zacht mandje waarin ik heerlijk met mijn pootjes kan trappelen? ๐
Bart is een cypers grijze kater van ongeveer twee jaar oud. Hij is gevonden op een camping en bij binnenkomst is Bart bevroren in een mandje gaan zitten. Als iemand iets van hem wilde, deed hij niets en liet alles gelaten toe. Iedereen kon hem aaien, maar Bart genoot daar niet van. Hij bleef stil zitten wachten tot het stopte.
Onze vrijwilligers zijn twee en halve maand bezig geweest. Bart deed niets, hij at wel maar nooit waar iemand bij was en hij maakte geen geluid. We hebben ons vaak afgevraagd of het wel zin had wat we deden. En toen waren daar dan toch mini stapjes. Verscholen in zijn mandje leek hij op een snoepje te knabbelen, de keer daarop een geluid alsof hij aan het spinnen was. We bleven hem bezoeken, hem voorlezen, tegen hem praten en natuurlijk lekkere hapjes aanbieden.
En dan is daar ineens het moment dat Bart in het zicht een snoepje gaat eten, gevolgd door het zich uitrekken en dan gaat hij kopjes geven. Vanaf daar ging het snel, Bart blijkt een intens lieve kerel, die heel graag wordt geaaid, trappelt met zijn voetjes en heerlijk geniet van aandacht, lekkere hapjes en knuffels. Als hij moet kiezen, dan gaan de knuffels voor op alle andere zaken. Hij klimt ook op schoot en dan trappelt hij daar zachtjes verder.
We weten niets van Bart, maar gaan nu op zoek naar een rustig huishouden, zonder andere dieren of kleine kinderen. Bart doet niemand kwaad, maar we gunnen deze knuffelbeer een thuis zonder veel drukte, waar hij in alle rust zich verder kan ontplooien.
Bart heeft bij ons van alle stress een blaasontsteking gehad dus dat is zijn enige aandachtspunt. Hij krijgt hiervoor speciaal voer en daarop doet hij het nu goed. We willen wel graag dat Bart na gewenning weer van het buitenleven kan genieten.
Wie heeft een rustig huishouden en wil zich ontfermen over deze knuffelbeer? ๐ฅฐ