Dit is Gibson, een enorm lieve en zachtaardige kater van ong 11 jaar.
Eind oktober 2025 zijn Gibson en Blacky (rood-wit) in de opvang terecht gekomen, omdat hun baasje door persoonlijke omstandigheden niet meer voor ze kon zorgen.
Allebei bleken ze enorm lieve, knuffelige katten, gek op aandacht, reden waarom ze in onze kantine mogen wonen. Gedurende de dag is dat de plek waar het meest mensen verblijven. Toch is dit niet meer genoeg.
We hebben het idee dat Gibson niet meer zo happy is in de opvang, gedeeltelijk omdat ze grote delen van de dag toch alleen zijn, maar ook omdat ze beperkt zijn in hun leefruimte. Gibson en Blacky konden het prima met elkaar vinden (ze zijn ook al hun hele leven samen), maar de laatste tijd is het soms toch wat hommeles tussen ze. Soms gaat het even heftig eraan toe. We hebben daarom besloten dat ze toch beter afzonderlijk geplaatst kunnen worden.
Gibson leek op een gegeven moment niet fit, viel wat af, kreeg kale plekjes, waarna hij door de complete medische molen is gehaald. Uit deze onderzoeken is niets naar voren gekomen. We hebben hem op gastro voer gezet en nu is hij weer wat aangekomen.
Wel heeft hij hier en daar kale plekken, waarschijnlijk door stress. Nogmaals, medisch gezien is hij helemaal in orde.
Hij is toe aan een eigen huisje, met baasjes die veel bij hem thuis zijn, zodat hij veel kan knuffelen en op schoot zitten. Hij bemoeit zich graag met alles wat je aan het doen bent, zit er letterlijk bovenop. Helpt bij de was opvouwen en de administratie.
Op de warmere dagen zit hij graag in het buitenverblijf, genieten van het zonnetje. Daarom is een tuin in een rustig buurtje wel een vereiste, met verkeer zijn ze niet bekend, dus niet bij een drukke straat.
Hij kan niet bij andere katten of honden, maar Gibson heeft genoeg liefde in zich om het enigste dier in huis te zijn.